Sd2 wellness centre

Memberi khidmat sokongan dan perundingan berdiet SDII yang lengkap dan boleh dipercayai kepada orang yang ingin menurunkan berat badan secara cepat, selamat dan tanpa perlu berlapar. Jadikan SDII sebagai diet anda yang terakhir dan kekal kurus dan sihat sepanjang hayat. SDII bukan hanya sekadar berdiet tetapi adalah sistem pengurusan kesihatan dan penurunan berat badan yang lengkap. Fahamilah program SDII dengan betul untuk mendapat menafaat kesihatan yang berterusan serta berat badan yang ideal.

10 Tips Untuk Ada Berjaya Menanam Tabiat Senaman Sebagai Gayahidup

Tuesday 5 July 2011

10 Tips Untuk Ada Berjaya Menanam Tabiat Senaman Sebagai Gayahidup



1.  Menunggang basikal, berjogging atau berjalan ke tempat kerja.
Jika ada shower di tempat kerja, ini adalah cara yang terbaik untuk memulakan hari anda dan menjimatkan masa anda.
2.  Bersenaman waktu makan tengah hari .
Bersenam waktu tengah hari membantu meningkatkan tenaga dan menyebabkan waktu petang berlalu dengan cepat.
3.  Bersenam di hadapan televisyen.
Dengan cara ini anda pasti bersenam tanpa meninggalkan rancangan kegemaran anda. Jadikan bersenam satu kemestian apabila menonton tv dan bukan menghalang anda bersenam.
4.  Bersenam dengan kawan-kawan atau rakan sekerja.
Bersosial sambil bersenam akan menambah kualiti masa anda. Senaman berkumpulan juga adalah program yang digemari biasa dan tempat untuk berjumpa teman baru.
5.  Bangun awal untuk bersenam.
Bersenam waktu awal pagi adalah satu kekuatan & nikmat yang tidak boleh diucapkan.
6.  Bersenam di rumah.
Jika anda mempunyai alat bersenam atau video senaman, anda tidak perlu motivasi tambahan atau masa tambahan untuk bersiap keluar rumah
7.  Buat rancangan untuk bersenam.
Mengikut jadual yang telah dirancang adalah alat yang kuat untuk tetap berjaya. Lihat seminggu kehadapan untuk jadual senaman anda. Adalah lebih selamat jadual bersenam waktu pagi dari waktu lain disiang hari.
8.  Buat temujanji bersenam.
Besar kemungkinan anda lebih berjaya dan komited jika ada temujanji bersenam dan jika anda tidak hadir rakan senaman anda akan membuat anda rasa bersalah.
9.  Bersenam sebelum balik kerumah.
Bersenam dulu berhampiran tempat kerja untuk mengelakkan membuang masa di traffik jam dan jangan memberi alasan untuk tidak bersenam.
10.  Pastikan keutamaan yang betul.
Menafaat bersenam memanglah tidak melebihi keutamaan yang lebih penting didalam hidup anda: masa bersama keluarga dan kawan-kawan. Gunakan tips bersenam ini bersama-sama orang yang penting dalam hidup kita. Dalam jangkawaktu panjang, senaman akan memberikan anda beberapa tahun lebih bersama-sama mereka yang tersayang !

Saya rasa saya telah mengutarakan maklumat yang jelas tentang keutamaan bersenam terutamanya ketika berdiet.  Bola sebenarnya dikaki anda dan semuanya  bergantung pada diri anda sendiri. Jangan biarkan satu haripun berlalu tanpa melakukan apa-apa senaman; sekurang-kurangnya berjalan kaki. Lakukanlah senaman untuk  tubuh anda, jantung anda, untuk orang  yang anda sayang dan yang penting sekali, untuk diri anda sendiri !

0 comments:

Post a Comment